ساک دستی پارچه ای تبلیغاتی چیست و چه مزایایی نسبت به ساک کاغذی و کیسه پلاستیکی دارد؟

ساک پارچه ای دستی چیست و مقایسه با کیسه پلاستیکی و ساک کاغذی

امروز که در حال خواندن این مطلب هستید سازگاری با محیط زیست تبدیل به یک مسئله جهانی پر اهمیت شده است.

محصولاتی که از پارچه های سوزنی بدون بافت تهیه می شوند که سرآمد آنها ساک دستی های پارچه ای تبلیغاتی بدون بافت است، به نسبت رقبای خود یعنی کیسه های دستی پلاستیکی و کاغذی بیشتر دوستدار محیط زیست هستند.

همچنین با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد کشورمان ساک دستی های پارچه ای سوزنی از لحاظ هزینه فردی و اجتماعی برای تبلیغات بسیار به صرفه تر از دو رقیب دیگر خود می باشند.

در ادامه به توضیح این ویژگی ها می پردازیم.

ساک دستی های پارچه ای سوزنی تبلیغاتی چیست؟

ساک های پارچه ای بی بافت که به آنها اصطلاحا non-woven هم گفته می شود از پارچه های بی بافت تولید می شوند.

بی بافت نامیدن این ساک ها از این واقعیت نشآت گرفته شده است که در هنگام تولید آنها از دوختن، بافتن و گره زدن آن هم به صورتی که برای پارچه های نخی مرسوم است استفاده نشده است.

پارچه های بی بافت چگونه درست می شوند؟

پارچه ها بی بافت در اصل تشکیل شده از مواد شیمیایی هستند که به هیچ وجه دوخته یا بافته نمی شوند بلکه این مواد به صورت مایع در میان غلطک ها قرار می گیرند تا به صورت یک لایه نازک در آیند.

حتی طرح روی این پارچه ها به صورتی است که گمان می شود که دوخته شده اند. اما در اصل این طرح در زمان نازک شدن ماده مایع، بر اثر طرح روی غلطک ها روی پارچه بوجود می آید.

۵۰ گرم،۶۰ گرم و ۹۰ گرم در این پارچه های سوزنی به چه معناست؟

پیش تر در توضیح فرآیند درست کردن پارچه های بدون بافت اشاره کردیم که ماده شیمیایی روی غلطک نازک می شود تا به صورت یک پارچه در بیاید.

گرماژ یا وزن های مثل ۵۰ گرم، ۶۰ گرم و ۹۰ گرم که در هنگام خرید ساک های دستی پارچه ای با آن مواجه می شوید در اصل میزان وزن پارچه در یک متر مربع آن است.

یعنی اگر یک ساک دستی پارچه ای ۹۰ گرمی خریداری می کنید به این معنا نیست که وزن ساک شما ۹۰ گرم است بلکه وزن پارچه به کار رفته در ساخت آن در یک متر مربع ۹۰ گرم بوده است.

البته پارچه های سوزنی در تنوع بالایی از ۱۵ گرم در متر مربع تا ۱۱۰ گرم در متر مربع تولید می شوند که پر استفاده ترین نوع ها در تولید ساک های دستی ۵۰ گرم، ۶۰ گرم و ۹۰ گرم هستند.

پارچه ها چگونه تبدیل به ساک دستی تبلیغاتی می شوند؟

زمانی که پارچه های بدون بافت سوزنی آماده شد نوبت به تهیه ساک دستی های پارچه ای می رسد.

البته تولید کنندگان این پارچه ها را به صورت جداگانه از کارخانه های تولیدی خریداری می کنند و سپس اقدام به تولید این ساک ها بر حسب مدل های مختلف می نمایند.

در فرآیند تولید ساک دستی ها نیز باز هم دوخت یا بافتن به صورتی که برای الیاف گیاهی و پلاستیکی مرسوم است وجود ندارد.

ساک دستی ها را با دوخت آلتراسونیک به یکدیگر می بافند. دوخت آلتراسونیک وظیفه دارد زمانی که دو پارچه روی هم قرار گرفت لبه های آن را داغ و ذوب کند که پارچه ها از نظر شیمیایی به یکدیگر بچسبند.

یعنی هیچ گونه بافتنی وجود ندارد در اصل قسمت های شیمیایی ذوب شده به یکدیگر می چسبند و استحکام بالایی را به وجود می آورند.

مزایای ساک های بی بافت

استحکام و ماندگاری:

این ساک ها بسیار بادوام هستند، به دلیل نحوه تولید یک پارچه، آنها را به راحتی نمی توان پاره کرد. بنابراین به راحتی خراب و از کار افتاده نمی شوند.

سازگار با محیط زیست:

این ساک ها صد درصد سازگار و دوستدار محیط زیست هستند.

ساک های بی بافت زیست تخریپ پذیر هستند و همچنین اگر دفن شوند هیچ گازسمی یا شیمیایی از تجزیه آنها آزاد نمی شود.

قابل استفاده مجدد:

شما می توانید به راحتی مدت ها از این ساک ها استفاده کنید. این ساک ها قابلیت شست و شو را نیز دارند.

:

اندازه و رنگ موجود:

ساک ها بی بافت را می توان در تمام انواع اندازه ها و رنگ ها توسعه داد.

وزن سبک:

وزن ساک های بی بافت بسیار سبک است. وزن سبک باعث می شود که برای استفاده روزانه با مشکل مواجه نشوید و به زحمت نیفتید.

ضد آب:

این ساک ها تقریبا ضد آب هستند بنابراین شما می توانید با اطمینان نیز در روزهای بارانی از آنها استفاده کنید. (البته با یکسری فرایندهای تولید پارچه می توان این مدل پارچه ها رو به طور کامل ضد آب کرد.)

قابل انعطاف و قابل حمل:

این ساک ها انعطاف پذیر می باشند.

مقرون به صرفه:

در مقایسه با ساک های کاغذی ساک های پارچه ای بسیار مقرون به صرفه تر هستند.

همچنین در مقایسه با کیسه های پلاستیکی که اغلب یک بار مصرف هستند این ساک ها چون مدت زمان زیادی باقی می مانند به صرفه تر هستند.

قابل بازیافت:

این ساک ها ۱۰۰درصد قابل بازیافت هستند. شما می توانید آن را بازیافت کنید و برنامه خود را برای حفظ بخشی از طبیعت و سازگار با محیط ادامه بدهید.

ساک های دستی پارچه ای در مقایسه با کیسه های پلاستیکی که تجزیه ناپذیر هستند و یک هزینه اضافه برای پاک سازی ومعدوم کردن آنها به جامعه تحمیل می کنند هزینه کمتری برای اجتماع دارند، چون خود قابل بازیافت و تجزیه پذیر هستند.

این مطلب بوسیله تیم فنی الوبگ برای توضیح درباره ساک های دستی پارچه ای بدون بافت تهیه شده است.

برای بازدید از طرح و رنگ های مختلف از ساک های دستی تبلیغاتی الوبگ دیدن بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *